HEXA
-
Jaar
2022
-
Klant
Ehale
-
Type
branding, packaging
Geen klassieke, kitsch branding maar een verfijnde en minimalistische benadering voor HEXA. Start your vaping experience luidt de baseline. 3 jaar geleden deed STUDIO KELF exact dat en begon samen te werken met het ambitieuze team van Ehale.
BRIEFING
De vape-markt is visueel overladen met kleur en schreeuwerige promotionele claims. We konden dus alleen maar toejuichen dat de klant een andere insteek voor ogen had voor HEXA. Het doel? In het oog springen in alle POS met een premium look & feel.
AANPAK
Niet-essentiële info werd van de facing gehaald en de A-shape werd de rode draad doorheen alle verpakkingen. We implementeerden diepdruk, folie en spotvernis voor een premium feel. Speelse gradiënten counteren de technische, strakke fotografie. We rebrandden de verpakkingen van de pods en boksten later de identiteit van het PRO-gamma in elkaar. De kleine broer, de MINI, volgde en recentelijk kunnen we ook de GO reeks op ons lijstje schrappen.
RESULTAAT
HEXA blijft pushen en concurreert ondertussen met de grote namen in de vape en tabaksindustrie. Op dit moment kan je HEXA terugvinden in +2000 winkels in België en worden de producten gedistribueerd naar maar liefst 9 verschillende landen.