Nomet
-
Jaar
2024
-
Klant
Nomet
-
Type
branding, illustratie, packaging

Toen Mona geen deftige plantaardige vervanger vond voor haar favoriete garnaalkroketten trok ze haar keukenschort aan en begon zelf te experimenteren met zeewier. Nomet was geboren. In de opstartfase riep ze de hulp in van STUDIO KELF om haar merk mee vorm te geven.

BRIEFING
Met haar zeewierkroketten heeft Nomet een uniek én veelbelovend product in handen. Alleen… nog niet veel mensen weten dat. Onze missie: nieuwsgierigheid opwekken en tegelijk op een speelse manier tonen wat de voordelen van zeewier zijn. Het productieproces is allesbehalve simpel, dus de verpakking mocht geen fastfood-vibes uitstralen.


AANPAK
Het woordmerk weerspiegelt de grillige vormen van zeewier, terwijl ook het kleurenpalet—gedomineerd door een diepe groentint—aan zeewier doet denken en zo het natuurlijke karakter van het product versterkt. Om het geheel toegankelijk te houden (en nieuwsgierigheid op te wekken), voegden we speelse illustraties toe met een ruwe textuur, een knipoog naar het krokante korstje van een kroket.




RESULTAAT
Het product werd genomineerd voor verschillende awards en ligt ondertussen in tal van biowinkels. Ook retailreus Bioplanet (Colruyt Group) nam het op in het diepvriesassortiment.