Pattyn
-
Jaar
2021
-
Klant
Pattyn Energietechnieken
-
Type
branding, grafisch ontwerp, strategy
Pattyn maakt woningen slimmer, groener en efficiënter dankzij diverse energietechnieken. STUDIO KELF zorgde voor een rebranding.
BRIEFING
Pattyn wil naast verwarming ook airco en zonne-energie aanbieden aan hun klanten. Door dit doelgericht te communiceren aan hun doelpubliek door middel van een rebranding streven ze naar groei en een groter marktaandeel. Deze energiespecialisten (vandaar de ⚡️ als embleem) staan voor kwaliteit en service. Ward en z’n team werken correct en efficiënt en trachten concurrenten steeds een stapje voor te zijn.
AANPAK
De brand werd gestript tot de essentie en er werd nagedacht over de positionering. Door middel van iconen wordt duidelijk gemaakt welke services de HVAC-specialist aanbiedt. De nieuwe huisstijl is een verlengde van hun manier van werken: kwalitatief en toegankelijk. De less-is-more identity werd in een kleurrijk jasje gestoken om de toegankelijk te vergroten. Bovendien zorgt het voor een grotere visibiliteit op straat. De website geeft peers de nodige informatie in het snel veranderde energielandschap.
RESULTAAT
Pattyn is bezig aan een sterke groei. Ze veranderden van uitvalsbasis en namen nieuwe techniekers in dienst. Ook de core van hun business is verschoven naar projecten die ze liever uitvoeren en meer opbrengen.