Swildens
-
Jaar
2025
-
Klant
Swildens
-
Type
branding, webdesign

Een rebranding voor een bedrijf dat familiebedrijven naar een hoger niveau tilt, met een nieuwe visuele identiteit, tone of voice en content die hun rol als strategische schakel duidelijk maakt.



BRIEFING
Swildens helpt productiebedrijven, voornamelijk uit de auto-industrie, internationaal groeien. Het bedrijf fungeert als ontbrekende schakel en ondersteunt in partnerships in aankoop, sales of project management. Innovatie en technische kennis is niet weg te denken in engineering en ook integriteit is belangrijk. Swildens is met meer dan 50 jaar ervaring een kwaliteitsmerk en hecht veel belang aan persoonlijk contact. De huisstijl was enerzijds gedateerd en miste samenhang en anderzijds willen ze met een rebranding belichten dat ze anno 2025 als consultants en niet meer als klassieke sales agent werken. Tijd voor een update die hun rol als innovatieve, menselijke én technisch onderlegde consultant helder communiceert.



AANPAK
We vertrokken vanuit hun rol als connector én hun link met onderdelen. Het nieuwe embleem toont twee elementen die naadloos in elkaar klikken: een subtiele verwijzing naar de industrie en naar hun rol als missing link. De blauw-grijze mesh gradient voegt een technische toets toe. De afgeronde hoeken in het logo en warme accentkleuren in het palet maken het geheel zachter en menselijker — want ondanks hun technische expertise blijft persoonlijk contact essentieel. In de fotografie kozen we daarom ook bewust voor een mix van mensen en producten.



RESULTAAT
De nieuwe branding straalt opnieuw het vakmanschap van Swildens uit. Alle deliverables zijn op elkaar afgestemd, zowel visueel als inhoudelijk, van pitchdeck tot visitekaartje. Hierdoor vinden de juiste potentiële klanten sneller hun weg en kunnen waardevolle samenwerkingen vlotter worden opgestart.
